tisdag 8 maj 2012

Sjalen färdig

Nu är den färdig! Jag köpte garnet av "tant kofta" då hon var hos hemslöjdsföreningen i Munkedal i vintras.  Där hon hade ett jättetrevligt föredrag om sina koftor och sina garner.Mycket intressant. Blev då inspirerad att göra sjalen "3 räta och 1 avig". Så här blev resultatet i en hallonröd färg, Jag tror garnet hette Filsilk eller något liknade det är en blandning av ull och silke helt underbart garn!
Jag valde att hänga ut den i det vackra vädret så det blev en naturlig blockning av den i blåsten.
Tack alla ni som hittills har hitta till min blogg, jag ber om ursäkt för röran på den men jag lär mej hela tiden , just nu försöker jag att få till en blogg lista över de vanligaste bloggarna som jag håller utkik på, men inte är det lätt inte. Så nu ger jag upp för stunden och får försöka imorgon igen. Nu hägrar stickningen och soffan.Ha en trevlig kväll alla handarbetande vänner /Anita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar