tisdag 15 maj 2012

Regn och åter regn, nu börjar även jag att tycka vädret är för tråkigt.
Visst är det skönt med regniga dagar ibland så man kan sitta inne i lugn och ro och sticka, spinna osv. Men nu vill jag ha varmt och skönt så jag får ut i trädgården och arbeta.
I går fick jag ännu mera garn, jag måste ju se till att mina förråd inte krymper!



 
"garn förrådet"

Garn från KAKI i Åre



















Jag har tyvärr inte hunnit spinna så mycket den senaste tiden, har helt ekelt för många projekt pågång. En utav de första tröjorna jag gjorde av egen ull  är en riktig favorit hos mej, garnet är mycket ojämt men det är just det som ger den fina strukturen.













Om några dagar kommer årets lamm att släppas ut på grön bete, alltid lika spännande att se.
I år blev det 29 lamm de flesta pojkar. De kommer att ge mej mycket fin ull framåt hösten att spinna och tova av. Mer om lamm släppet om några dagar.


På stickcafet var det en tjej som stickade en mössa upp ifrån och ned, jag har inte lyckats hitta någon beskrivning till den, någon som har eller vet var jag kan hitta det?
   
                                                                  Ha en trevlig kväll önskar Garnfokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar