söndag 3 juni 2012

Nu var det ett tag sedan jag skrev, har haft problem med att komma in i bloggen och skriva, hoppas nu det är över.
Mössan som jag började på är upprepad, den blev inte alls bra. Måste börja om igen.Får försöka att hitta ett mönster som fungerar.

Fortsätter sticka på sonens tröja, är nu bara kragen kvar. Den är riktigt snygg med de gråmfärg nyanserna.Jag tycker det är så roligt att ungdomarna vill ha "hemma" stickat igen. Bilder kommer när den blir färdig.


Vi har nu släppt ut fåren på bete, alltid lika roligt att se hur försiktiga lammen är de första minuterna och sedan vilken full fart det blir. Nu i veckan som kommer ska de beredda skinnen från Tranås komma. Mer om detta och bilder när de kommer.

Foto tackor och lamm
Detta är inte mina får , men mycket snar lika, de kunde inte stå stilla så länge att det blev något bra kort. Fårskallar!


Ibland vill jag bara sticka emellan med något snabbt och lätt att sticka. Så nu föll lotten på ett par tovade tofflor. Stickade dem av rester i svenskullgarn som jag sedan tovade i tvättmaskin på 60 grader. De blev dekorerade med lite svart garn och skinn bitar ifrån en fårfäll.




Ha en trevlig dag önskar Garnfokus
 






























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar